HÍREK
Az aradi vértanúk napja
„ Az 1848/49-es esztendő mérföldkő a magyar nép történetében. Boldogság, szenvedés, remény… 1849. augusztus 13-án a magyar seregek Világosnál letették a fegyvert. A szabadságharc elbukott. Sok volt az áldozat, de jött a megtorlás napja. Október 6-án, Aradon 13 honvédtábornokot végeztek ki. ”
2021. október 6-án iskolánk pedagógusai és tanulói ünnepi megemlékezést tartottak az aradi vértanúk kivégzésének 172. évfordulója alkalmából. A rendezvényt Schmied Zsolt, intézményünk történelem szakos tanára nyitotta meg, aki felhívta az egybegyűltek figyelmét arra, hogy mennyire fontos az emlékezés, az emlékezés olyan hősökre, akik hősiességből, a hazához való hűségből, kitartásból mutattak példát. Ezután az iskola 4. osztályos diákjai (akiket Dienes-Harmati Ibolya és Hudákné Gara Éva készített fel) az alkalomhoz méltó, verses-zenés műsorral tisztelegtek a mártírhalált halt magyar tábornokok emléke előtt. Az ünnepséget a Szózat zárta.
Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!
2021. március 15. (hétfő) az 1848-as forradalom és szabadságharc
ünnepe, nemzeti ünnep, munkaszüneti nap.
Az előttünk álló időszakra mindenkinek jó munkát, jó egészséget kívánok!
Tóth
Bertalanné
Tagintézmény-Vezető
A kormány döntéséről kapott tájékoztatás
értelmében az általános iskolákban 2021. március 8-tól
(hétfő) március 31-éig (szerda) a nevelés-oktatás tantermen kívüli
digitális munkarend szerint kerül megszervezésre. A tavaszi
szünet a tanév rendje szerint, 2021. április 1-6. között lesz.
A KRÉTA rendszer a diákokkal és a szülőkkel való kapcsolattartás
csatornája.
A tanítási órákat órarend szerint a KRÉTA rendszeren keresztül tartjuk
meg.
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatom Önöket, hogy a Kormány az általános iskolás és óvodás korú
gyermeket nevelő
családok helyzetének megkönnyítése érdekében a 111/2021. (III.6.) Korm.
rendelet szerint úgy
döntött, hogy -eltérően a 2021. március 05-én kiadott szabályoktól- az
óvodákban és az
általános iskolákban a tantermen kívüli digitális munkarend idejére
(március 8-tól március 31-
éig) a szülők kérelme alapján biztosítani kell a
gyermekfelügyeletet.
Ennek értelmében a szülők kérelme alapján csak nagyon indokolt esetben,
az intézményünk
hétköznapokon 8.00-16.00 óra között biztosítja a kiscsoportos
gyermekfelügyeletet.
Tisztelettel kérem a szülőket, hogy a járvány mielőbbi megfékezése
érdekében a gyermekfelügyeletet csak a legszükségesebb
esetekben – különösen munkavégzés vagy a
védekezésben való részvétel miatt vegyék igénybe!
A felügyelet csak tünetmentes tanulók esetében igényelhető.
Kérem, a gyermekfelügyelet iránti igényüket 2021. március 8. (hétfő)
8.00 óráig jelezzék a konyariiskola@gmail.com
e-mail címen az alábbi adatok elküldésével:
A gyermek neve, osztálya:
A szülő (gondviselő) neve:
A szülő (gondviselő) telefonszáma:
Mely napokon tart igényt a gyermekfelügyeletre:
Az iskolai felügyelet kérésének indoklása:
Tóth Bertalanné
Tagintézmény-vezető
Tisztelt Szülők!
Kedves Gyerekek!
Tisztelt Partnereink!
A Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI II. Rákóczi Ferenc Tagiskolája dolgozói kollektívája nevében áldott, békés karácsonyi ünnepeket, sikerekben gazdag, egészségben tölött boldog új évet kívánok.
Tóth Bertalanné
tagintézmény-vezető
Tájékoztató
a Derecskei
Bocskai
István Általános Iskola és AMI II, Rákóczi Ferenc Tagiskolájában a
járványügyi
készenlét
idején alkalmazott eljárásrendről
A
2020/2021.tanévben a köznevelési intézményekben a járványügyi készenlét
idején alkalmazott eljárásrendről az EMMI együttműködve Nemzeti
Népegészségügyi
Központtal és az Operatív Törzzsel intézkedési tervet adott ki.
Az intézkedési
terv bevezetéséről a helyi feladatok meghatározásáról az
intézményvezető köteles gondoskodni. A megvalósítást a fenntartó
ellenőrzi.
1.
Felkészülés, a biztonságos környezet kialakítása
-
Folyamatosan
nyomon követjük a kormányzat és az
Operatív Törzs intézkedéseit.
Az
intézményi szabályokat ennek megfelelően aktualizáljuk.
-
Elvégeztük
a fertőtlenítő nagytakarítás az
intézmény teljes területén
-
A
takarítást, és a felület fertőtlenítést
rendszeresen ellenőrizzük és dokumentáljuk.
-
Kiemelt
figyelmet fordítunk a fokozott
szellőztetésre. Az időjárás függvényében folyamatosan, vagy
rendszeresen nyitva
tartjuk a tantermek, közösségi terek, egyéb helyiségek ablakait.
-
Kézfertőtlenítő
pontokat alakítottunk ki.
(Bejáratok,
tantermek, nevelői szoba,
folyosó, iroda)
Folyékony
szappanos kézmosási lehetőséget
biztosítunk a szociális helyiségekben, papírtörlőt biztosítunk a
kéztörléshez.
-
Tanulóinkat
az adott korosztálynak megfelelő
szinten tájékoztatást adunk a személyi higiéne alapvető szabályairól.
(köhögés,
papír zsebkendő használat, kézmosás. stb.).
-
Külön
helyiségét biztosítunk az estlegesen
tüneteket mutató tanulók vagy dolgozók elkülönítésére.
2. Az intézmény
látogatása, rendezvények, kirándulások
- Az
intézményben csak egészséges, a fertőzöttség tüneteit nem mutató tanuló
és
dolgozó jelenhet meg.
A szülő kötelessége:
amennyiben gyermekénél tüneteket észlel az NNK előírása alapján
gondoskodjon az
orvosi vizsgálatról, és értesítse az iskolát.
„ Az a gyermek,
tanuló vagy pedagógus, aki bármely betegség miatt otthon maradt, a házi
orvos,
a kezelőorvos igazolásával vagy kórházi zárójelentéssel mehet újra az
intézménybe.
Hatósági házi
karantén esetén a járványügyi hatóság által kiadott, a járványügyi
megfigyelést
feloldó határozatot szükséges felmutatni.”
(Intézkedési terv módosítás- EMMI-2020-09.02)
-
A
tanulók és dolgozók számára a szájmaszk használata ajánlott, de nem
kötelező.
Minden tanulónak kell szájmaszkkal
rendelkeznie az intézményben tartózkodás ideje alatt, hogy szükség
esetén fel
tudja venni.
-
A
tanulók érkezése:
A
tanítási órák 8:15- kor kezdődnek.
A
tanulók 8:00 - tól érkezhetnek az iskolába
Az
reggeli udvari gyülekező és sorakozó elmarad. A Rákóczi 9 telephelyre
járó
tanulók (sárga iskola) közvetlen abba az épületbe mennek reggel.
érkezés
után a tanulók a tantermeikbe mennek, ahol az órát kezdő szaktanár
felügyeletével tartózkodnak az óra megkezdéséig.
Az
épületek bejáratánál kézfertőtlenítő pontot
helyeztünk el. A fertőtlenítő
használata mindenki számára kötelező.
-
Tanítási
órákon a tanulók a tantermükben
tartózkodnak kivéve az alábbi órák/foglalkozások esetében: informatika,
testnevelés, hittan, tanulószoba, tantárgyi felzárkóztató, egyéni
fejlesztő. Ezeken
az órákon a szaktantermeket vagy az erre a célra kijelölt tantermeket
veszik
igénybe.
-
A tanuló
csoportok cseréje közben felületi fertőtlenítő takarítás történik.
A testnevelés órán, az informatika órán illetve a
fejlesztő
foglalkozásokon használt eszközök fertőtlenítését a foglalkozás után
elvégezzük.
-
A
testnevelés órákat lehetőség szerint a szabadban tartjuk.
-
Az
intézmény helyiségeiben folyamatosan biztosítjuk a levegőztetést. 40
perces
tanítási órákat és 5 perccel hosszabb szüneteket tartunk, hogy a
csoport
cserével nem érintett tantermek fertőtlenítő takarítását is
rendszeresen
eltudjuk végezni.
-
A szülők
az iskola épületét csak ügyfélfogadási napokon ügyintézés céljából
látogathatják. Benntartózkodásukat rögzítjük.
A kézfertőtlenítés és a maszk használata kötelező.
-
Az
iskolába csak a működéssel összefüggő feladatok érdekében megjelenő
(szolgáltatók
képviselői, tankerületi képviselő, partner intézmények képviselői)
felnőttek
léphetnek be. Belépésükről nyilvántartást vezetünk. Számukra
kézfertőtlenítés
és a maszk használata kötelező.
-
A szülők
gyermekeiket csak az iskola kapukig kisérhetik, és tanítás után ott
várják meg
őket.
Első
osztályos, illetve alsó tagozatos tanulók esetén a napi információ
átadásra
ezeken az alkalmakon a járványügyi előírások betartása mellett kerülhet
sor. (1,5-2 m-es
távolságtartás, maszk
használata).
-
A
személyes megjelenést igénylő szülői értekezletek helyett információ
átadásra,
kapcsolattartásra az elektronikus felületeket alkalmazzuk.
-
Nagy
létszámú tanuló vagy pedagógus egyidejű jelenlétével járó (pl.:
tanévnyitó
ünnepség, kulturális program) rendezvény megszervezése során
tekintettel kell
lenni az alábbiakra: létszámkorlát szigorú betartása – a résztvevők
körének
korlátozása, az alapvető egészségvédelmi intézkedések, szabályok
betartása
(távolságtartás, maszkviselés, kézfertőtlenítés, szellőztetés) A
rendezvényeket
lehetőség szerint a szabadban szervezzük.
-
Az őszi
úszás oktatást a tavaszi időszakra halasztjuk
3. Teendők beteg
személy esetén
-
Amennyiben egy
gyermeknél,
pedagógusnál, vagy egyéb dolgozónál fertőzés tünetei észlelhetők,
haladéktalanul elkülönítjük, értesítjük az iskolaegészségügyi orvost,
aki az
érvényes eljárásrend szerint dönt a további teendőkről. Gyermek esetén
értesítjük a szülőt/gondviselőt, akinek a figyelmét felhívjuk arra,
hogy
feltétlenül keressék meg telefonon a gyermek háziorvosát/házi
gyermekorvosát,
és azt követően az orvos utasításainak alapján járjanak el.
-
Amennyiben krónikus betegséggel élő gyermek az új
koronavírus okozta
járványügyi helyzet miatt speciális eljárást, védelmet igényel, erről a
kezelőorvosnak kell döntenie, mely alapján tesszük meg a szükséges
intézkedéseket.
- A
beteg és betegség gyanújával érintett
személy adatai szenzitív adatok és adatvédelmi előírásoknak megfelelően
kezeljük.
-
A beteg
gyermek felügyeletét ellátó személy számára a maszk és a kesztyű
használata
kötelező.
-
A
betegség gyanújával érintett személy távozása után a helyiséget
teljeskörűen
fertőtlenítjük.
-
Beteg,
vagy karanténban való elkülönítés alatt álló tanuló számára az egyes
tananyagokban való előrehaladásról és a házi feladatokról tájékoztatást
adunk.
(Ez egyéb esetekben is szokásos eljárás.)
-
A beteg,
vagy karanténban elkülönített tanuló csak orvosi igazolás vagy a
járványügyi
megfigyelést feloldó határozat bemutatásával járhat újra iskolába. A
szülői
igazolás nem elfogadható.
-
A
mulasztások igazolása a
nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények
névhasználatáról szóló 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet szabályai
szerint
történik. A betegség, vagy karantén miatt iskolába nem járó tanulók
hiányzásait
igazoltnak kell tekinteni. Ha a tanuló mulasztása eléri az 51.§ (7)
bekezdésében rögzített mértéket lehetőség szerint a nevelőtestületi
döntéssel
osztályozó vizsgára kell bocsátani. Ha a betegség vagy karantén miatt
mulasztott tanuló részére az iskola megszervezte a digitális munkarend
szerinti
oktatást és a tanuló értékelése lehetséges, osztályozó vizsga nélkül is
osztályozható, és tovább engedhető.
4. Intézkedés
fertőzéssel érintett intézmények esetén:
A közneveléssel összefüggő
kormányrendeletek módosításáról szóló 417/2020.(VIII.30) Korm. rendelet
26.§
értelmében a koronavírus-világjárvány által okozott fertőzés vagy
fertőzött
személyek megjelenése a nevelési-oktatási intézményben a nemzeti
köznevelésről
szóló 2011.évi CXC.törvény30.§(5) bekezdése szerint megyére, fővárosra
kiterjedő vészhelyzetnek minősül. Ennek megfelelően koronavírus érintettség esetén az adott
intézményben vagy település
intézményeiben csak az Oktatási Hivatal rendelhet el oktatási szünetet.
Az intézményvezetőnek
sajáthatáskörben rendezhető intézkedési jogköre nincs
5. Kommunikáció
Kérem
a tisztelt szülőket, hogy hiteles
forrásból tájékozódjanak!
Az
oktatással kapcsolatos híreket a www.kormany.hu
és a www. oktatas.hu felületein követheti
09. 04.
Tóth Bertalanné
tagintézmény- vezető
Tájékoztató a tanévnyitó ünnepségről!
A
Bocskai István Általános Iskola és AMI Konyári II.Rákóczi Ferenc
Általános Iskolában 2020.09.01-én 9 órai kezdettel kerül
megrendezésre a tanévnyitó ünnepség.
A
bejáratnál elhelyezett kézfertőtlenítő használata kötelező!
Minden tanulót csak 1 felnőtt kísérhet el. Felnőttek számára a szájmaszk használata kötelező, valamint csak az udvaron tartózkodhatnak, az iskola épületébe nem jöhetnek be.
A fenti intézkedésekre a tanulók és a dolgozók egészségvédelme érdekében van szükség.
Megértésüket köszönjük !
Szárnyad erős, repülj bátran!
Mindig magasabbra!
Tisztelt
Szülők!
2020.
június
2-től 15-ig szülői igény alapján gyermek felügyeletet biztosítunk.
A
Derecskei
Gyerekesély Iroda nyári napközis tábort szervez. A tábor várható
időpontja:
II.
turnus: 2020.
július 13
- július 17 között.
26.hét:
2020.06.22 – 2020.06.26-ig
27.hét:
2020.06.29 – 2020.07.03-ig
28.hét:
2020.07.06 – 2020.07.10-ig
29.hét:
2020.07.13 – 2020.07.17-ig
30.hét:
2020.07.20 – 2020.07.24-ig
31.hét:
2020.07.27 – 2020.07.31-ig
32.hét:
2020.08.03 – 2020.08.07-ig
33.hét:
2020.08.10 – 2020.08.14-ig
34.hét:
2020.08.17 – 2020.08.21-ig
35.hét:
2020.08.24 – 2020.08.28-ig
tagintézmény-vezető
2020.05.21
Tájékoztató a tanulók egyéni munkarendjének igényléséről
Tisztelet Szülők!
A
nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a
továbbiakban: Nkt.) szerint:
99/J. § E törvénynek
a közneveléssel összefüggő egyes törvények módosításáról és a nemzeti
köznevelés
tankönyvellátásáról szóló 2013. évi CCXXXII. törvény hatályon kívül
helyezéséről szóló 2019. évi LXX. törvénnyel megállapított
a) 45. §
(5) bekezdésének hatálybalépését megelőző napon
magántanulói jogviszonyban álló tanuló magántanulói jogviszonyának
egyéni
munkarendre történő módosítását a Kormány által kijelölt hatóság a
hatálybalépéstől számított egy éven belül felülvizsgálja,
Tájékoztatom
önöket, hogy az iskolaigazgatók által 2019.
augusztus 31-éig kiadott magántanulói határozatok felülvizsgálatának
keretében
az Oktatási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) nem hosszabbíthatja meg
hivatalból az iskolaigazgatók által kiadott magántanulói engedélyek
hatályát.
Amennyiben a szülő a magántanulói engedélyt a jelen tanév végéig kérte,
annak
hatálya a Hivatal általi felülvizsgálatot követően egyébként is lejárna
a tanév
végén.
Így a következő
2020/2021. tanév vonatkozásában a szülőnek, nagykorú tanuló esetén a
tanulónak
mindenképpen kérelmeznie kell az egyéni munkarend engedélyezését a
Hivataltól,
amennyiben szeretnék, hogy gyermekük a továbbiakban is mentesüljön a
mindennapos iskolába járási kötelezettség alól.
Amennyiben
a következő tanévben is szeretnék a mindennapos
iskolába járás alóli felmentést, úgy az alábbi linken található
tájékoztató
szerint kérelmet kell benyújtaniuk a Hivatalhoz.
2020.05.05
Tóth Bertalanné
tagintézmény-vezető
Beiratkozás
Tisztelt
Szülők!
A
2020/2021. tanévben leendő 1. osztályos
tanulók beírása
automatikusan
megtörténik 2020.
április 28 és május 15
között
a
lakcímmel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező
gyermekek esetében.
A
szülők jelenléte nem szükséges.
A
beíratáshoz szükséges dokumentumok bemutatására a
2020/2021.tanév első napján lesz lehetőség.
Kéréseivel
keresse bizalommal iskolánkat az alábbi
elérhetőségen:
e-mail:
konyariiskola@gmail.com
telefon:06
54/413-023
Konyár,
2020.04.06
Tóth Bertalanné
A Berettyóújfalui
Tankerületi Központ tájékoztatója
A beiratkozás két
szakaszban
történik:
1)
A
beiratkozás első szakaszában 2020.
április 6. 0:00 óra és 2020.
április 24. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes
képviselők adhatják le
beiratkozási kérelmeiket, akik
·
nem
állami fenntartású általános iskolába,
vagy
·
állami
fenntartású, de körzettel nem rendelkező
általános iskolába kívánják gyermeküket beíratni.
A
körzetes iskolák listáját a https://kir.hu/KIR2_KORZET_3h/Pub/Index
oldalon találhatja meg.
2) A beiratkozás második
szakaszában 2020. április 28. 0:00 óra és 2020.
május 15. 24:00 óra
között azok a szülők/törvényes képviselők végezhetik el a
beiratkozással
kapcsolatos ügyintézésüket, akik gyermeküket:
·
olyan
körzettel rendelkező általános iskolába
kívánják beíratni, amely azonban nem a gyermek lakóhelye/életvitelszerű
tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskola[1].
·
a
gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási
helye szerinti körzetes általános iskolába[2]
kívánják beíratni.
Minden olyan
tanuló 2020. április
28-án automatikusan felvételre kerül a lakóhelye, tartózkodási helye
szerinti
körzetes általános iskolába, aki nem nyert felvételt az első
szakaszban,
illetve nem adta be a jelentkezését más általános iskolába. Ebben a
szakaszban
szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a
szülők/törvényes
képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének
beíratni. Tájékoztatásul jelezzük, hogy a gyermek automatikus felvétele
a
lakóhelye alapján körzetes általános iskolában létesül [az emberi
erőforrások
minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata 2. d) pontja szerint].
Amennyiben
Ön a lakóhelyétől eltérő tartózkodási helye szerinti körzetes általános
iskolába kívánja beíratni a gyermekét, kérem, hogy vegye fel a
kapcsolatot az
érintett általános iskolával.
A beiratkozáshoz kapcsolódóan
az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek
bemutatása a jelenlegi
helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján
történik
meg.
·
A
gyermek személyazonosságát igazoló hatósági
igazolvány
·
A
gyermek nevére kiállított TAJ kártya
·
A
gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló
hatósági igazolvány
·
Nyilatkozat
az életvitelszerű ott lakásról
·
Nyilatkozat
a közös szülői felügyeleti jog
gyakorlására vonatkozóan
Az életvitelszerű
ott lakásra és
a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat
elektronikus beiratkozás esetén a KRÉTA e-Ügyintézés felületén - az
adatok
megadását követően - az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és
aláírást
követően fel tudja tölteni a rendszerbe. Személyes megjelenéssel
történő
beiratkozás esetén a formanyomtatványokat az intézmény biztosítja.
Amennyiben az
elektronikus úton
történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési
intézmények
lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre
is. Tájékoztatjuk,
hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi
helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell
számolni.
[1]
Felhívom
figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló
2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények
működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló
20/2012. (VIII.
31.) EMMI rendelet 22. § (6)bekezdése] alapján életvitelszerű
ott
lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt
biztosító iskola
körzetében van a lakóhelye, ennek
hiányában a tartózkodási helye.
[2]
Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti
köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6)
bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és
a
köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.)
EMMI
rendelet 22. § (6)bekezdése] alapján életvitelszerű ott lakásnak
minősül, ha a
tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében
van a lakóhelye, ennek
hiányában a tartózkodási helye.
Tisztelt
Szülők!
Ezúton
is szeretnék köszönetet
mondani, hogy a váratlanul kialakult helyzetben segítik, támogatják
gyermekeiket a digitális tanulás folyamatában.
Mindannyiunk
számára szokatlan
helyzet ez.
Tudom.
hogy nagy kihívás és teher
most Önök számára a szülői szerep mellé még a pedagógus szerep egy
részét is
felvállani.
Az
új helyzet közös
felelősségvállalásra szólít bennünket. Sajnos mi pedagógusok most a
személyes
jelenlétünkkel nem támogathatjuk a gyermekeket. Ezért az internet adta
lehetőségeken keresztül igyekszünk segíteni. Pl: napi rendszerességgel
kijelöljük a feladatokat, tananyagokat, videó kapcsolatokat igyekszünk
létesíteni, megosztjuk Önökkel a tananyag megértést és feldolgozást
támogató
oldalak elérhetőségét stb.
Pedagógus társaim nagyon sokat
dolgoznak azon, hogy minden olyan eszközt és módszert felkutassanak,
amellyel a
korszerű és hatékony tudásátadást biztosítani tudják.
Kérem
Önöket, hogy az elkövetkező
időben is napi rendszerességgel kövessék gyermekeik tanulási
tevékenységét!
Gondoskodjanak a rendszeres visszajelzésről a szaktanárok irányába!
Biztos
vagyok abban, hogy
összefogással, megértéssel, türelemmel, egymás támogatásával megoldjuk
a
felmerülő gondokat, és elérjük közös célunkat. A megpróbáltatások
ellenére
sikeresen zárjuk a tanévet.
Áldozatvállalásukhoz,
kitartásukhoz kívánok sok türelmet, békességet, és nagyon jó egészséget!
Kérem,
vigyázzanak magukra és
családtagjaikra!
2020.
03. 30.
Tóth
Bertalanné
tagintézmény-vezető
Beiratkozás!
Március 15.
A koronavírus járványra való tekintettel, osztálytermi keretekben emlékeztünk Március 15-ére
Az alábbi linken megtekinthető a műsor :
https://www.youtube.com/watch?v=AyCnMS-OgmI&time_continue=26&feature=emb_logo
Köszönjuk az előadást a Tanulóknak és Felkészítőiknek
Tisztelt
Szülők!
Kedves
Gyerekek!
Az otthoni digitális oktatás
hivatalos fóruma a KRÉTA
rendszer, amely hatékony támogatást nyújt az otthoni
tanuláshoz, a
diákokkal és szülőkkel történő kapcsolattartáshoz.
Tájékoztatok mindenkit, hogy a KRÉTA
rendszer
felhasználói funkciói bővültek.
Tantestületünk a jövőben a
digitális tanulás támogatására
ezt a csatornát kívánja használni.
Kérünk mindenkit, hogy
naponta rendszeresen lépjen be a
felületre!
A
házi feladat fül
segítségével tájékozódhat az új feladatokról, tananyagokról.
Az elkészített feladatok
visszaküldésére az üzenetek
funkcióban a válaszgomb megnyomásával van lehetőség.
A bővített funkciók használhatósága
érdekében javasoljuk,
hogy internetes böngésző alkalmazásával az iskolai honlapról lépjenek
be a
felületre.
http://www.rakoczi-konyar.edu.hu/enter.html
Amennyiben problémáik vannak a KRÉTA
rendszerbe belépéssel,
kérjük jelezzék azt a konyariiskola@gmail.com e-mail címen.
Tóth
Bertalanné
tagintézmény-vezető
Tisztelt Szülők!
Kedves Gyerekek!
2020.03.13-án, 21:15 órakor az Operatív Törzs
határozata alapján Orbán Viktor
miniszterelnök úr akciótervet tett közzé.
https://koronavirus.gov.hu/…/orban-viktorrendkivuli-bejelen…
.
Ez
egy új helyzetet teremtett. Ennek értelmében az
alábbi forgatókönyvet kell követnünk:
2020.03.16-ával kezdődően a későbbiekben
meghatározott időpontig a következők lépnek
életbe.
A diákok nem látogathatják az oktatási intézményeket. Ennek értelmében
új oktatási munkarend kerül bevezetésre, amit digitális munkarendnek
nevezünk. Ezt a munkarendet a későbbiekben ismertetjük, mivel a
kidolgozása jelenleg még folyamatban van.
A szülők a diákoknak az iskolában tárolt vagy hagyott taneszközét,
felszerelését 2020. március 16-án és 17-én 8.00 és 16.00 óra között
vihetik el.
Az iskola azon 6-12 éves korú gyermekek
számára, akiknek a szülei munkája
nélkülözhetetlen a járvánnyal
kapcsolatos feladatok, valamint az egyéb közfeladatok
és a közellátás
biztosításához megszervezi a kiscsoportos iskolai
felügyeletet. Ennek érdekében az ilyen
igényét a szülő 2020. március 16-án 10
óráig a főépület igazgatói
irodájában írásban (elektronikusan, vagy
papíralapon) szíveskedjen jelezni.
Felhívjuk a tisztelt szülők figyelmét, hogy kiscsoportos felügyelet
esetében is magasabb a fertőzésveszély, mint ha otthon lenne a gyermek.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy csak a kormányzati honlapokon, az
intézményi honlapon, a hivatalos intézményi Facebook profilján és a
KRÉTA rendszer faliújságján keresztül közölt információk tekinthetőek
mérvadónak.
Az aktuális információkat/ tennivalókat mindig ezeken a csatornákon
fogjuk közölni az iskola közösség tagjaival. Kérjük, hogy a megfelelő
tájékozottság érdekében, mindenki naponta többször ellenőrizze az
információk aktualitását.
Ügyeleti telefonszámunk: 54/413-023 (munkanapokon)
Megértésüket és támogató
együttműködésüket köszönjük!
Tóth Bertalanné
tagintézmény-vezető
Mi is Boldog Iskola lettünk!
Sikeres pályázat eredményeként a 2019/2020-as tanévünk megnyitásakor iskolánk tantestülete megkapta a Boldog Iskola cím használatára jogosító oklevelet, ezáltal pedagógusaink a Pozitív Pszichológiai Elmélet alapjain nyugvó XXI. századi reformpedagógiai programhoz csatlakoztak.
Mit is jelent ez?
Egy tudományos módszer, amellyel a diákok oldottabbak, kitartóbbak lesznek. Eredményeik javulnak, és a velük való közös munka is könnyebbé válik. Nyitottabbá és toleránsabbá válnak egymás iránt. A gyerekek érdekes, értékes témákat feldolgozó játékos, érzelmekre ható interaktív foglalkozásokon vesznek részt, az úgynevezett boldogság órákon.
A program fővédnöke Prof. Dr. Bagdy Emőke, a Boldogságóra könyvek társszerzője, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, a Személyiség- és Klinikai Pszichológia Tanszék professzor emirátusa.
Bízunk benne, hogy a mi tanulóink is pozitív érzelmekkel gazdagodnak, optimistábban állnak az élet számtalan elvárása, kihívása elé.
Bartha Napsugár
Október 23-a múltban és jelenben
Október 23-án délelőtt a tüntetés engedélyezése körül hatalmas zűrzavar alakult ki, ugyanis Piros László , a belügyminiszter nem engedélyezte a demonstrációt. Piros aztán két óra körül megváltoztatta döntését, ezzel egy időben pedig az ÁVH erőit is mozgósította az esetleges zavargások megfékezésére. Közben – a budapestieket megelőzve – a debreceni egyetemisták már 23-án reggel hangot adtak elégedetlenségüknek, később pedig a karhatalom itt alkalmazott először fegyveres erőszakot a demonstrálókkal szemben. E nap folyamán Miskolcon is jelentős munkás- és diákmegmozdulások kezdődtek. A fiatalok a sztálinista diktatúra és a szovjet megszállás ellen lépetek fel. ....Így indult 63 évvel ezelőtt ez a tragikusan záruló forradalom és szabadságharc. Erre emlékeztek iskolánk pedagógusai és tanulói október 22-én a Konyári Művelődési Házban.
Az emlékműsort a nyolcadikos diákok adták, felkészítő pedagógusuk, Bujdosóné Faragó Róza.
A mély mondanivalójú, megérintő verseket, dalokat másnap, október 23-án újra előadták a diákok, a Község Koszorúzási Ünnepen.

Pályaorientációs napot tartott
A Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányságról érkezett szakemberek előadásukkal sok új információt adtak át felső tagozatosainknak. Ismertették a rendvédelmi pálya területeit. Filmekkel színesítették a szakmai tájékoztatójukat. Részletesen beszéltek az alkalmassági vizsga feltételeiről, a fizikai felkészülésről...stb., ami a pályaválasztók részére fontos információvá válhat. A szakmai vendégeink taktikai és önvédelmi bemutatót is tartottak, a tanulók bevonásával még az újraélesztési protokoll lépéseit is elsajátíthatták, szakértőkkel gyakorolhatták a diákok. A Magyar Honvédség részéről szintén köszönthettünk vendégeket.
A katonai eszközök bemutatása mellett előadást tartottak a katonai hivatásukról. Ez a program a kisebbeket is vonzotta, hiszen repülőgép szimulátorba ülve próbálgathatták a gép vezérlését, a repülés illúziójával, ezenkívül kíváncsisággal próbálták fel a golyóálló mellényt, a sisakot. Türelemmel várták, hogy kezükbe vehessék a további katonai eszközöket.
A Derecskei Szociális, Család - és Gyermekjóléti Központ által működtetett Gyerekesély Iroda két szociális munkása Csetneki Jánosné Katika, és Lovászné Kiss Júlia . A hölgyek előzetesen felmérték, melyek azok a szakmák, amelyek leginkább érdeklik a tanulóinkat, melyek körükben az úgynevezett sláger szakmák. Ilyen volt például a cukrász, pék stb., ezekről kisfilmeket tekinthettek meg az érdeklődők. Itt is szívesen fordultak meg az alsós tanulók is, hiszen Katikáék bemutatójából sem hiányzott a játékosság, a közvetlen beszélgetés lehetősége.
A Derecskei Rendőrőrs több tagja is további érdekességgel készült diákjaink részére. A Járőrök ruházatától védőfelszerelésén át minden fontos dolgot megtudhattak a gyerekek a rendőr hivatását illetően. Részletesen ismertették a helyszínelők a munkájuk fontos eszközeit, a helyszínelés folyamatát. A rendőrök bemutatója a várva várt kutyás bemutatóval zárul, mely kutyával végzett gyakorlatokba bevonták iskolánk bátrabb tanulóit.
A fent említett igazán tartalmas programok többsége várta a kisebbeket is, de természetesen számunkra eseményhez illő kézműves foglalkozás is színesítette napjukat. Örömmel vettük, hogy a szülők is érdeklődtek és szívesen vettek részt őszi pályaorientációs napunkon. Bízunk benne, lesz még lehetőségünk és hasonló segítségünk is egy újabb hasonló rendezvényre, valamint ezúton is szeretnénk megköszönni a meghívott vendégeinknek, hogy jelenlétükkel emelték programunk színvonalát.
Október 6., az aradi vértanúk napja
1849. október 6-án végezték ki Aradon az 1848-49. évi szabadságharc 13
honvédtisztjét, Pesten pedig ugyanezen a napon hajtották végre a gróf
Batthyány Lajos egykori miniszterelnökre kiszabott halálos ítéletet. A
bécsi forradalom évfordulójára időzített kivégzéssorozat a levert
szabadságharc utáni megtorlások tetőpontja volt, amiről a magyarság
évről évre nemzeti gyásznap keretében emlékezik meg.
Iskolánkban a 4. osztályos gyerekek készültek színvonalas műsorral.
ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL . . .
A debreceni Pozitív Centrum Táncművészeti Egyesület vendég táncosként lehetőséget adott Csete Maja és Karászi Károly másodikos diákjainknak. A megtisztelő felkérés Debrecen Főterére, a Nagytemplom előtti színpadra invitálta a két konyári kis táncosunkat. Maja és Karcsi nagy magabiztossággal lépett a színpadra és táncukkal, egy pörgős szambával, lenyűgözték a debreceni nézőket. A gyerekek egy szép és sikeres élménnyel gazdagodtak. A tánc iránti szeretetük ez által is növekedett.
Bartha Napsugár felkészítő pedagógus
Majális
Iskolánk felsős modern táncos lányai, azaz a Tiniangyalok csoport, valamint az alsós tanulókból álló duó: Maja és Karcsika a helyi majálison lépett fel. Táncaikat nagy tapssal jutalmazta a közönség. A táncosok és tanítójuk Bartha Napsugár a produkciók zárásaként felhívott a színpadra minden lelkes gyermeket egy közös Kacsatáncra.
Tankerületi Szakmai Nap
2019.04.24.
A
Berettyóújfalui Tankerületi Központ
ebben a tanévben is megrendezte hagyományos tavaszi
programját a Tankerületi
Szakmai Napot. Fő célkitűzése: az
intézmények közötti szakmai kapcsolatok
erősítése, az egymástól tanulás, a
jó gyakorlatok átadása, megismerése
és
átvétele. A Derecskei Bocskai István
Általános Iskola és AMI II. Rákóczi
Ferenc
Tagiskolája első alkalommal invitálta Konyárra a
pedagógus kollégákat. Választott
témánk: a tehetséggondozás
lehetőségei hátrányos helyzetű tanulók
esetén. Nagy öröm és megtiszteltetés
volt számunkra, hogy programunkra 55 fő pedagógus
érkezett a tankerület
különböző iskoláiból és megjelentek
körünkben a Hajdú-Bihar megyei Pedagógiai
Szakszolgálat munkatársai is. Sári Péter
Attiláné főigazgató-helyettes asszony,
Moczokné Már Nikolett igazgató-helyettes asszony a
szakszolgálat derecskei
tagintézményének vezetője,
Lászlóné Lelesz Ildikó a Tehetség
Munkacsoport
vezetője.
A
vendégeket a Berettyóújfalui
Tankerületi Központ részéről Majosi Pálma Szakmai vezető- helyettes
Asszony
köszöntötte.
A
program első
részében Balázs
Judit tehetség koordinátor adott átfogó
képet az általa végzett tehetség
azonosítási folyamatról és az
önismereti csoport munkájáról. Majd
Bujdosóné
Faragó Róza kolléganő számolt be a
tagiskola útkeresési
próbálkozásairól és
lehetősségeiről. Néhány perc erejéig a
technika segítségével megidéztük
Czeizel
Endre előadását a 2x4 faktoros Talentum modellről.
Tagintézmény-vezetőként
igyekeztem
rávilágítani, hogy az iskola széles szakmai
kapcsolati hálójának milyen nagy
szerepe van abban, hogy sokszínű, változatos
tanórán kívüli programot tudunk
biztosítani
a tanulóknak. Ezek a programok rendkívül fontos
szerepet töltenek be a hátrány
kiegyenlítési törekvésünkben.
Tevékenységeink tervezése során a komplex
személyiség fejlesztő munka két
területére a belső motiváció és a
reális
önismeret, önértékelés
fejlesztésére kiemelt hangsúlyt fektetünk.
A
bevezető gondolatok
után az
iskolában működő szakkörök, tehetség
műhelyek munkájába pillanthattak be az
érdeklődők. Kínálatunkban szerepelt a
Festészet szakkör, a Színjátszó
szakkör,
a TDK (Tánc-Dráma-Kreatív) szakkör, A
T.Ü.CS.Ö.K program, melyet a Kistérségi
Gyermekesély Iroda támogatásával
valósítunk meg, illetve bemutatkoztak azok a
tanuló csoportok akik egy tantárgyközi projekt
keretében helytörténeti kutató
munka tématerületeire
szerveződtek (2.
osztályosok kutató munkájának
bemutatását köszönjük Csuka Gabriella
kolléganőnek.) A projekt támogatója Kozák
Tamás magánszemély iskolánk egykori
igazgatójának fia.
A
programok
közötti szünetekben
lehetőség nyílt annak a kiállításnak
a megtekintésére, amely a tantárgyközi
projektben végzett gyűjtő munkát mutatta be. A
kiállítási anyag gyűjtésében
és
a kiállítás megszervezésében
Csádiné Katona Teréz és Tőgyi
Károlyné kolléganők,
valamint Budainé Sápi Mária munkatársunk
vállaltak fő szerepet.
A
nap
zárása műhelyfoglalkozások
vezetőinek (Sámi Mária - festészet szakkör,
Bujdosóné Faragó Róza –
színjátszó
szakkör, Bartha Napsugár TDK- szakkör, Villás
Miklós és Major Márta T.Ü.Cs.Ö.K
program vezető) reflexiójával, és a
vendégek visszajelzéseivel zárult.
Ezúton
is szeretném megköszönni
minden kedves vendégünknek, hogy megtisztelték rendezvényünket!
Kollégáim
nevében is köszönöm a rengeteg pozitív, bátorító, megerősítő
visszajelzést.
Köszönöm
kollégáimnak,
munkatársaimnak, hogy munkájukkal hozzájárultak a szakmai nap sikeréhez.
Reméljük,
hogy minden kedves
kolléga hasznosítható, a saját
pedagógiai gyakorlatába beépíthető
ötlettel
gazdagodott. Reméljük programunkkal
hozzájárultunk minden kedves vendégünk
személyes szakmai sikeréhez, melyhez a
továbbiakban jó erőt és egészséget
kívánunk.
Tóth Bertalanné
tagintézmény-vezető
Nárcisz -futás
Iskolánk minden évben csatlakozik a Hospice Alapítvány felhívásához, és megszervezzük az együttérzés az egymásiránti tisztelet kifejezésére szolgáló futó versenyt. Ebben a tanévben 2019 április 25-én került sor erre az eseményre. A különlegességét az adta, hogy csatlakozott felhívásunkhoz óvoda is. A futó fesztivál részt vevőinek száma így elérte 276 főt. Természetesen az „apró talpúak” kicsit rövidebb távot teljesítettek, de lendületük és lelkesedésük a nagyokéval vetekedett.
Rákóczi- napok
A
tavaszi szünetet megelőző
napokban 2019.április 15-16-17-én rendeztük meg iskolánkban a
hagyományos
„Rákóczi-napok” programsorozatot.
Hétfő
reggel
a nyitó rendezvényen megemlékeztünk
névadónk példamutató
életéről, és az
aulában található mellszobor
koszorúzásával tisztelegtünk emléke
előtt. Délután
a sport versenyeké volt a főszerep. Megválasztottuk a
legerősebb, a leggyorsabb
és a legügyesebb „Kurucz- vitézt”
és valódi rangadói hangulatban zajlott az
osztályok közötti foci bajnokság. A
második nap délutánján kicsit a
közelgő
ünnepre is hangolódtunk, hiszen a kézműves
foglalkozásokon változatos
technikával készültek a kopogtatók,
ajtódíszek, szűrrátétes terítők
és tojás
festési ötletek elsajátítására
is volt lehetőség. A harmadik napon kedves
műsorral mutatkoztak be a legkisebbek. Láthattuk, hogy a
tanév során sok féle
akadály kellett leküzdeniük, de hősiesen
helytálltak és büszkén viselhetik az
iskola jelvényét.
Bozsik Focitorna
Iskolánk tanulói részt
vettek a
Derecskén megrendezett Bozsik fociversenyen, amelyen most összesen 4
csapat
mérkőzött meg egymással: 2
derecskei csapat, Tépe csapata
és Konyáré.
A kezdő csapatban
Tőgyi Lajos 8. osztályos tanuló volt a kapus, Varga Renátó 7. osztályos
tanuló
és Gazdag Andrea 8-os tanuló csatárok voltak, Hernácki Kevin 8-os tanuló
és Gazdag Zsolt 7-es
tanuló pedig a hátvédek
szerepét
töltötték be. Cserék voltak Makula Elizabet 8-os és
Seres Stefánia 7-es tanulók.
A mi csapatunk szép eredményeket ért el, 2.
helyezett lett: 1 győzelem, 1 döntetlen
és 1 vereség. Tépé csapatát legyőztük, az egyik derecskei csapat ellen
döntetlent értünk el, a másik derecskei csapattól pedig vereséget
szenvedtünk
el. A gyerekek jól érezték magukat és mindent beleadtak a focizásba.

Büszkék vagyunk Rátok!
A berettyóújfalui Szélső Érték Kör a "Tiszta Biharért" projekt keretében "Van-e ötleted a megelőzésre?" hulladékgazdálkodással kapcsolatos ötlet-, és rajzpályázatot hirdetett meg.
A rajzok témája: A hulladékképződés megelőzése, kreatív újrahasznosítás
Nagy örömünkre a festőszakkör kér tagja, Nagy Judit 4. és Gál Szabolcs 3. osztályos tanulók különdíjban részesültek.
A díjátadásra az Arany János Gimnáziumban került sor, Berettyóújfaluban, március 22-én.
Sámi Mária felkészítő pedagógus
Fenntarthatósági témahét

2019. március 18-22-ig
Globális felmelegedés, vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás. Ezek a veszélyek fenyegetik Földünket, ha gyorsan nem változtatunk szemléletünkön és magatartásunkon. A szemléletváltásra a gyermekek fogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy már iskolás korban megismertessük velük a téma fontosságát és figyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért.
A témahetet megelőzően a kollégák ötleteléseivel kezdődtek a szervezések, arra vonatkozóan, hogy hol, milyen weboldalakon találhatunk alkalmas anyagokat, kisfilmeket, teszteket, feladatlapokat a témához kapcsolódóan. Az iskolavezetés döntése alapján a heti programon belül egy teljes témanapot fordított minden osztályunk a projekt megvalósítására.
A március 18-22-ig tartó hét minden osztály számára a fenntarthatóságról szólt.
A közös tervezés és együtt munkálkodás kiválóan fejlesztette osztályközösségeinket. Jó hangulat alakult ki az együttgondolkodás során. A kézműves foglalkozások során újrahasznosítható anyagokból alkottunk. A gyerekek élvezték a kooperatív munkavégzést, ügyeskedtek a papírmunkákban, elméleti és gyakorlati tudásra is szert tettek. A feladatok erősítették a gyermekekben a környezettudatosságot, emelett sok új és hasznos tudással gazdagodtak.
Újrahasznosítottuk a papírgurigákat, újságpapírokat, műanyag palackokat. Ezekből készült győnyőrű virágcsokrokkal, színes pillangokkal, gólyákkal díszítettük fel iskolánk aulájának főfalát. Egyik osztályunk elkészítette a sulink ÖKO makettjét is.
A tudatos vásárlói szokások kialakítását segítettük a bolhapiac megszervezésével. A már hagyományosnak számító vásárunkon a gyerekek gyakorlott módon adták-vették apró játékaikat, megunt dolgaikat.
Március 22-én ünnepeltük a Víz Világnapját. Ebben az évben az esemény szlogenje: Vizet mindenkinek, a víz az élet!
A 4. osztályosok készítettek egy csodálatos akváriumot is, amelynek színpompás vízi világát naponta megcsodálhatjuk.
A vízről érdekes információkkal is gazdagodtunk, amelyek látványos vízcseppek formájában színesítik a lépcső oldalfalát.
A projekt célja, hogy elgondolkodjanak a gyerekek, hogy ők is képesek sok mindnenen változtatni az élhetőbb környezetért, az emberek és az állatok jövőjéért, a földi élet megmaradásáért.
Fontosnak tartjuk, hogy ezeken a programokon évről évre részt vegyünk, ezzel is hozzájárulunk intézményünk környezeti nevelési céljainak eléréséhez és jövöképének magvalósulásához. Köszönjük a lehetőséget, hogy részt vehettünk a témahét programján.




Iskolánkban jártak
az ovisok
2019. március 11-én
iskolánkban jártak a nagycsoportos
ovisok. A „Sulikóstoló” foglalkozáson,
a 4. osztályos gyerekek segítségével
érdekes feladatokat oldottak meg az évszakokról.
Megismerkedtek A három
pillangó című mesével,majd minden
óvodás nagyon ügyesen el is készítette saját kis pillangóját.
A gyerekek idén is sok-sok iskolai élménnyel gazdagodva tértek vissza az óvodába.
Vidáné Vida Szilvia pedagógus
Pénz7
– Pénzügyi és vállalkozói témahét
a
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI II. Rákóczi Ferenc
Tagiskolájában

2019.02.25-től
2019.03.01-ig tartó témahéten a tudatos
gazdálkodás, a munka értéke, a
takarékosság, a pénzügyi kultúra
került fókuszba a tanítási
órákon és a tanórán
kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Főbb
tevékenységek:
-
plakátkészítés
a takarékossággal kapcsolatosan
-
társasjáték
délután
-
pénzérme
tervezés
- meseillusztráció.


Családi nap
2018. december 19.-én családi napot tartottunk iskolánkban, amelyen a szülők és a gyermekek közös programokon vettek részt.
A következő programokon lehetett részt venni,
amelyek forgószínpadszerűen
valósultak meg : Kézművesház, Mesekuckó, Játékvár, Mozivarázs,
Óvatos duhaj, Apa-fia
foci bajnokság.A
kézművesházban karácsonyi díszeket
és képeslapokat készíthettek az
érdeklődők.
A Mesekuckóban mesehallgatás, meseszövés,
színezés és rajzolás volt. A
játékvárban különböző
kártyajátékokat, kirakókat és
társasjátékokat lehetett
kipróbálni. Az Óvatos duhaj során az iskola
volt tornatermében ping-pongozásra, csocsózásra
és mini biliárdozásra volt lehetőség. Az apa-fia focibajnokságban
pedig a települési
sportcsarnokban apa-fia vegyes csapatokban focizhattak a sportolni, mozogni
vágyó résztvevők. Jó
volt látni, hogy a szülők és a gyermekek milyen jól szórakoztak együtt,
közösen
ping-pongoztak, csocsóztak vagy kézműveskedtek. Ezeken a programon
kívűl teaház is volt.
Ebéd után Betlehemes műsor volt a Művelődési Ház nagytermében, amely
keretein
belül a Konyári Pávakör Egyesület programját is meg lehetett tekinteni.
Majd
ezután következett a 4. osztályos tanulók karácsonyi műsora.
A családi nap sikeres volt, minden részvevő jól érezte magát és új élményekkel gazdagodott. Sok szeretettel várjuk a kedves családokat a következő családi napunkra is!
Honismereti Témahét
A Derecskei Bocskai
István Általános Iskola és AMI
II. Rákóczi Ferenc
Tagiskolájában 2018. novemberében
A
tantervi lehetőségeink miatt iskolánkban nem
szerepel Hon és népismeret tantárgy. Ugyanakkor
kiemelten fontos feladatunknak
tekintjük, hogy tanulóink kellő ösztönzést
kapjanak a szűkebb, valamint a
tágabb környezet hagyományainak és
történeti emlékeinek felfedezésére, a
múlt
tiszteletére. A
programba 50 a téma
iránt érdeklődő tanulót vontunk be.
Az
első napon a
tanulók
megismerkedtek Magyarország néprajzi
tájegységeivel, a néprajzzal és
muzeológiával, mint tudománnyal.
Látogatást tettek a konyári Kurucz Albert Falu
Múzeumban. Múzeumpedagógiai foglalkozás
keretében ismerkedtek a különböző
használati tárgyakkal, eszközökkel.
Számos érdekességet hallottak a néprajzi
szakembertől pl. a különböző
népszokásokról, hagyományokról,
hiedelmekről és
azok kialakulásáról. Nagy
kíváncsisággal várták a
következő napot.
A
második
alkalom talán még
izgalmasabbra sikerült. Megismerkedtek a település
építészeti jellegzetességeivel,
ellátogattak egy gazdasági udvarba és
kézműves foglalkozásokon vettek részt. A
szűrrátét készítés, a
kosárfonás technikája, a gyöngyfűzés
megismerése
alkalmával az alkotás örömén túl
számtalan tanulási képesség
fejlesztése is
megvalósult.
A
harmadik témanapon ismét a
kézműves foglalkozásoké volt a főszerep, hiszen a gyerekek nagyon
élvezték a
manuális tevékenykedést. A legnagyobb élményt azonban a Hajdú-Bihar
megyei
Lovas és Huszárhagyomány-őrző Közhasznú Egyesület bemutatója
jelentette. Sajnos
az időjárás nem kedvezett a szabadtéri programoknak ezért a
lovasbemutató a
következő témahéten kerül megszervezésre.
A
témahét utolsónapján a játéké
volt a főszerep. A tanulók különböző népi gyermekjátékokkal ismerkedtek.
Az
elvont ismeretek
elsajátításához
az élménypedagógiai módszerek
alkalmazása a legmegfelelőbb eszköz. A tanulók
tevékenységeken, tapasztalati úton, az
életkori sajátosságokhoz leginkább
igazodó játékos formában
sajátítottak el ismereteket. A témahét
alkalmával
feldolgozott ismeretek, az alkalmazott tanulás szervezési
eljárások nagy
mértékben segítették a tanulók
komplex személyiség fejlesztését. A
múltmegismerésén keresztül fejlődtek a
tanulók érzelmi, értelmi, etikai
képességei.
A
sikerek arra ösztönzik a
nevelőtestületet, hogy a téma alkalmakat rendszeressé tegyük, beépítsük
hagyományos programjaink sorába.
Tóth Bertalanné
tagintézmény-vezető
Adventi gyertyagyújtás
2018. október 8.
Esélyegyenlőségi nap
Konyáron
Az
erkölcstan
tanítás és a közösségi
nevelés céljaként, több éve van
Érzékenyítő foglalkozás iskolánkban.
Cél: az
előítéletek csökkentése, tolerancia
növelése, a fogyatékosságról alkotott
szemléletmód tudatos, pozitív irányú
alakítása.
Sajnálat
helyett elfogadás
alakuljon ki az emberekben, felelősség
tudatosítása. Együtt cselekvés
örömének
megmutatása, mindez úgy, hogy integrációs
programokon keresztül közelebb hozza
a fogyatékkal élő és ép
embereket. Szeretnénk elérni, hogy a
fogyatékkal
élők egyenlő méltóságúnak és
egyenrangúnak érezzék magukat
környezetükben, a
társadalomban.
A
Művelődési
Házban a Látássérültek
Észak-alföldi Regionális Egyesületétől
érkeztek látássérült és vak
emberek.
Beszélgetés kapcsán mindennapi
életükről, használati eszközeikről kaphattunk
hiteles információt. Pl: BRAILLE
írógép, a vonalzó,
számológép, folyadékszintjelző,
speciális Bábel torony, vagy malom
társasjáték került a gyerekek kezébe.
Megismerték ezen eszközök használatát.
A
látás romlása kapcsán kialakult
csőlátást szimulációs szemüveggel ismerték meg. Az
iskola 6. osztályos tanulói népdalt
énekeltek a vendégeknek, valamint hangfelvételt
készítettetek ajándékba
emlékül, amelyre minden gyerek egy- egy szép
gondolatot vagy idézetet rögzített.
A fogyatékosokkal való bánásmóddal,
a helyes segítségnyújtás
megismerésével az
osztályközösség
szemléletformálásával és
összekovácsolásával – a tanulók
társas
kompetenciáikat, eszköztárukat, tudásukat,
magabiztosságukat kívántuk
fejleszteni.
Az
AURA
kutyakiképző bemutatóján
vidám hangulatban láthatták mennyi mindenben tud
segíteni az állat az embernek,
valamint mennyire feladattudatos, megbízható
kutyák teszik könnyebbé a
rászorulók életét. Később az
Egyéni bánásmód hatóság
ismertetője, filmrészletei
keltettek nagy érdeklődést a gyerekek, szülők
és vendégek körében.
Az
M1 televízió délelőtti műsorában élő
közvetítés volt erről a jeles eseményről.
Interjú készült a programot szervező
pedagógussal: Bujdosóné Faragó
Rózával, az általános iskola
tanárával.
A szülők és az önkormányzat
támogatásával
finom konyári bográcsban készült slambucot, süteményeket fogyaszthattak
a
sérültek, vendégek, résztvevők.
Debrecenből
a Hallássérültek Egységes
Gyógypedagógiai
Módszertani Intézményéből
iskoláscsoport érkezett. A
vendéglátó konyári
gyerekek, szülők, pedagógusok és a
sérültek közösen polkát táncolva
nyitották
meg a délutánt, amit játékos
ügyességi vetélkedővel folytattak.
Mindenki
nyert ebben
a játékban.
Főként érzelmi kapcsolatokat, elfogadást,
szeretetet. A nap meglepetése a
lovaglás volt. Nagy örömmel éltek a
lehetőséggel a gyerekek. Barátságok
szövődtek. A boldog szép pillanatokat a tanulók,
rajzokban, fogalmazásaikban, beszélgetéseik
során fogják maradandóvá tenni.
Ennek
a programnak a
megvalósításával,
dokumentálásával A Salva Vita
Alapítvány " Adj egy
ötöst! " pályázatán kíván
részt venni az iskola. A mentortanár Leányfalun
többnapos workshopon fogja megosztani tapasztalatát
szakértőkkel
a
fogyatékosságügyről és a szemléletformálásról.
Eline
Snel gondolatai a mottónk:
"Minél
többet észlelsz abból
a világból, amit az ítélkezés nem
homályosít el, annál többet fogsz látni."






#SULIM ALKOTÓPÁLYÁZAT
Az elkészült pályaművek:

Megújult épületben kezdhettük meg a 2018/2019-es tanévet!
Iskolánkban 21 millió forint értékű beruházás valósult meg, melynek köszönhetően a főépületben 4 tanterem új padlóburkolatot kapott, az elektromos szerelvényeket, régi fénycsöves lámpatesteket korszerűekre cserélték és energiatakarékos LED fényforrásokat is elhelyeztek. Ezen kívül még informatikai eszközöket és bútorokat is vásároltak az EFOP-4.1.3.-17-2017-00314 azonosítószámú pályázat keretein belül. Az ünnepélyes projektzáó rendezvényre 2018.09.11-én került sor.
2018.05.09. került megrendezésre a felsős komplex tanulmányi verseny!
Büszkék vagyunk rátok!
Tyukodi Alexandra volt 8. osztályos tanulónk 2018.04.07-én a Hajdú-Bihar Megyei Képzőművészeti verseny megyei fordulóján felső tagozatos kategóriában 5. helyezést ért el.
Március 27-30-ig a Tatai Olimpiai Központ edzőtáborában 2 tehetséges boxoló diákunk vett részt az Utánpótlás Magyar Kupán.
Harminc versenyzőt nevezett a DVSC bokszklub az Utánpótlás Magyar Kupa küzdelmeire, a fiatal ökölvívók többsége pedig éremmel tért haza a megmérettetésről, így a hajdú-bihari egyesület minden más klubot maga mögé utasított.
Intézményünkből Vogler Helen és Csete Beatrix aranyérmet szerzett az országos viadalon.
A tanulók elmesélték az élményeiket.
Vogler Helen„A
diákolimpián
boxoltam Tatabányán. A verseny 4 napig tartott, minden nap
mérlegeléssel
kezdtünk. Az első versenyem a 2. napon zajlott, egy oroszlányi
versenyzővel
boxoltam az ezüstért. Sikerült nyernem. Másnap megint mérlegeléssel
indult a
nap, nagyon vártam a következő meccset, ahol egy MTK-s versenyzővel
léphettem a
ringbe. Ezt a meccset is megnyertem. Izgatottan vártam az
eredményhirdetést. A
meccseket döntő fölénnyel nyertem meg. A dobogó legfelső fokán
állhattam,
aranyéremmel a nyakamban.
A
DVSC versenyzőjeként
nagyon büszke vagyok magamra, és büszkén viselem a csapatom mezét.
Nagyon jól
éreztem magam. Máris várom a következő versenyt, remélem hasonló
eredményeket
érek el. Nagyon jó érzés nyerni!”
Csete
Beatrix
„Ez
a bajnokság 4
napból álló verseny volt Tatabányán. Nekem az aranyért kellett boxolnom
egy
salgótarjáni lánnyal. Minden nap mérlegeléssel kezdtünk, mert ha nem
volt meg a
súly, edzenünk kellett. A negyedik napon boxoltam és megosztott
pontozással
sikerült megvernem a lányt. Oda kellett magam tennem. Az volt a gond,
hogy az
ellenfelem kicsi volt és hozzá kellett alkalmazkodnom, állandóan
csápolt és így
nehéz volt vele boxolnom. Az eredményhirdetés következett, amit nagyon
vártam.
A dobogó legfelső fokán álltam a kupa a kezemben, az aranyérem a
nyakamban.
Köszönöm az edzőmnek, Salánki Lászlónak, hogy eddig eljutottam. Büszke vagyok magamra. Jó volt az a négy nap csak fárasztó.”
A versenyt idén a Mátyás király emlékév jegyében szervezték.
Iskolánkat a következő tanulók képviselték:
Alsó tagozat:
Csete Maja 1.b osztályos tanuló
Varga Tamás Rafael 2. osztályos tanuló
Nagy Judit 3. osztályos tanuló
Tábori Bettina 4. osztályos tanuló
Nagy János 4. osztályos tanuló
Tőgyi Péter 4. osztályos tanuló
Felsó tagozat:
Ács Krisztina 5. osztályos tanuló
Tyukodi Alexandra 8.a osztályos tanuló
Közülük
I. korcsoportban 2. helyezést ért el Varga Tamás Rafael 2. osztályos tanuló és
II. korcsoportban 3. helyezett lett Tőgyi Péter 4. osztályos tanuló.
Különdíjban részesült Nagy Judit 3. osztályos és Tábori Bettina 4. osztályos tanulók.
Hunyadi
Mátyás születésének 575. és
királlyá választásnak 560.
évfordulója alkalmából a Művelődési
és Ifjúsági Ház, Könyvtár Kurucz Albert Falumúzeum
MÁTYÁS KIRÁLY RAJZVERSENYT hirdetett az iskola 3-8. osztályos
tanulóinak.
A kiállítás megnyitójára és az eredményhirdetésre 2018. március 22-én
került sor a Művelődési Ház kiállító termében.
Az alkotók névsora:
- Makula Zoltán 4.osztály
- Varga Liliána Kamilla 4.osztály
- Rézműves Mercédesz, Rézműves Natália,
Nagy Judit és Balázsovics Kira 3. osztály
- Szabó Zsombor 4. osztály
- Szabó Boglárka 4. osztály
- Gazdag Zsanett 5. osztály
- Király Balázs 8.b osztály
- Nagy János 4. osztály
- Rézműves Csilla 3. osztály
- Tyukodi Alexandra 8.a osztály
- Rézműves Anasztázia és Tábori Noémi Kitti 6. osztály
- Hajdú Vanda 4. osztály
- Pócsi Adrián Dávid 8.b osztály
- Fejes János 4. osztály
- Dajka László 4. osztály
- Vass Virág 4. osztály
- Makula Zsaklin 4.osztály
- Fekete Szabina Matild 6. osztály
- Seres Rajmond, Mohácsi Gábor és Barkóczi Tamás 3. osztály
- Pruna Krisztián, Rézműves Gusztáv és Nagy Dominik
- Csete Máté, Juhász Róbert, Varga Károly és Hudák Szabolcs 3. osztály
- Vadász Jázmin 3. osztály
- Nagy Judit 3. osztály
- Tábori Bettina 4. osztály
- Tőgyi Péter 4.osztály
- Janó Sándor 4. osztály
Az elkészült művek megtekinthetőek a Művelődési Ház facebook oldalán.
2018.03.15-én a 6. osztályos tanulók ünnepi előadást tartottak a Művelődési Házban.
2018.03.09-én került megrendezésre iskolánkban a Farsangi ünnepség. Kicsik és nagyok egyaránt nagyon jól érezték magukat a színes programokkal gazdagított délutánon.
Gazdag Erzsi: Itt a farsang
"Itt a farsang, áll a bál,
keringőzik a kanál,
Csárdást jár a habverő,
bokázik a máktörő."
2018.03.10-én a 2017/2018-as tanévi Pénz7 köznevelési témahét zárásaként a gyerekekkel bolhapiacot tartottunk.
2018.02.14-én a Hajdú-Bihar Megyei Hátrányos Helyzetűek Egyesületének szakemberei jártak az intézményünkben. A tájékoztatón a 8.a és 8.b osztályos tanulók, szüleik, az iskolában tanító pedagógusok valamint Vig Szilárd polgármester úr is részt vett.
A Hajdú-Bihar
Megyei
Hátrányos Helyzetűek Egyesülete 19 éve működik. Elsősorban a
hátrányos
helyzetű fiatalok tanulmányi útját segíti.
Hajdú-Bihar megyében azokra a
hátrányos helyzetű fiatalokra koncentrálnak, akik
befejezték az általános iskolát és
középiskolában
folytatják tanulmányaikat szakmaszerzés
céljából. Figyelemmel vannak
minden tanulóra külön-külön, hogy a
tanuló értékrendjének és
érdeklődési
körének megfelelő segítséget
nyújtsanak.
·
konfliktusok
kezelése
·
motivációk
a jobb tanulmányi eredményekért
·
káros
szenvedélyek és azok egészségre ártalmas hatása
·
droghasználat
megelőzése
·
egészséges
életmód
A tájékoztatón bővebb információkat nyújtottak a leírtakról a szülőknek és a nyolcadikos tanulóknak, és felajánlották az előzőekben ismertetett témákban a segítségüket.
Októberben
a kertpedagógiai
program keretében a derecskei Almáskertben jártak tanulóink.
6.osztályos diákjaink a Derecskei
Bocskai István Általános
Iskola és AMI által rendezett
egészségügyi vetélkedőn 3.helyezést
értek el.
Gratulálunk!
December 6-án
iskolánkba látogatott a Mikulás. Édességgel
teli csomagot hozott a gyerekeknek. A kicsik a tornateremben, a nagyok
osztálytermeikben várták és köszöntötték.
Decemberben karácsonyváró díszekkel tettük hangulatossá iskolánk helyiségeit.
A színjátszó szakkör tagjai a Derecskén megrendezett Kis Advent elnevezésű programon is részt vettek.
Az aulában elhelyezett adventi koszorún meggyújtottuk a gyertyákat, karácsonyi verseket mondtunk , és karácsonyi dalokat énekeltünk.
Karácsonyi ünnepségünket az utolsó tanítási napon rendeztük. A diákokat és tanáraikat, tanítóikat a színjátszó csoport és a 4. osztály közössége örvendeztette meg szép, színvonalas műsorával. A karácsonyfa alatt ajándékcsomagot is találtak a gyerekek az O&GD Kft. jóvoltából.
Jeleskedtünk versenyekben
országos I. helyezést ért el
a Napfényes Élet Alapítvány
plakátpályázatán.
